JANKO, Tomáš. Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 4 s. Komenský, roč. 137, č. 1. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
Název česky Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
Název anglicky Didactic pictures in school teaching: pupils´evaluation of visuals in textbooks
Autoři JANKO, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, 4 s. Komenský, roč. 137, č. 1, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00074615
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 0323-0449
Klíčová slova česky učebnice; didaktický obraz; žákovské hodnocení
Klíčová slova anglicky textbooks; didactical pictures; evaluation by pupils
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 10. 4. 2015 09:31.
Anotace
I v současné době, kdy se ve školní výuce silně prosazují moderní vzdělávací technologie, představuje didaktický obraz klíčový nástroj pro rozvoj myšlení žáků. Obtížná nahraditelnost je dána jeho specifickými vlastnostmi a také přednostmi. Máme zde na mysli například univerzálnost či nezávislost na vnějších doplňcích apod. Jednou z hlavních úloh obrazu jako didaktického prostředku je přispívat k zintenzivńování vzdělávacího procesu. Je-li však obrazový materiál koncipován správným způsobem, dokážet toho jako didaktický prostředek mnohem více.
Anotace anglicky
Even now, when in schools modern education technology gains ever stronger position, visuals still represent a key tool for the development of pupils' thinking. Their difficult substitutability is given by its specific characteristics and advantages. We have in mind such aspects as universality and independence from external accessories, etc. One of the main didactical function of visuals is to contribute to the intensification of the educational process. However, if they are designed properly, visuals as a didactical device can do much more.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:24