Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
JANKO, Tomáš. Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích (Didactic pictures in school teaching: pupils´evaluation of visuals in textbooks). Brno: Masarykova univerzita, 2012. 4 pp. Komenský, roč. 137, č. 1. ISSN 0323-0449. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích |
Name in Czech | Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích |
Name (in English) | Didactic pictures in school teaching: pupils´evaluation of visuals in textbooks |
Authors | JANKO, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Brno, 4 pp. Komenský, roč. 137, č. 1, 2012. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Popularizing texts and activities |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/12:00074615 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISSN | 0323-0449 |
Keywords (in Czech) | učebnice; didaktický obraz; žákovské hodnocení |
Keywords in English | textbooks; didactical pictures; evaluation by pupils |
Changed by | Changed by: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Changed: 10. 4. 2015 09:31. |
Abstract |
---|
I v současné době, kdy se ve školní výuce silně prosazují moderní vzdělávací technologie, představuje didaktický obraz klíčový nástroj pro rozvoj myšlení žáků. Obtížná nahraditelnost je dána jeho specifickými vlastnostmi a také přednostmi. Máme zde na mysli například univerzálnost či nezávislost na vnějších doplňcích apod. Jednou z hlavních úloh obrazu jako didaktického prostředku je přispívat k zintenzivńování vzdělávacího procesu. Je-li však obrazový materiál koncipován správným způsobem, dokážet toho jako didaktický prostředek mnohem více. |
Abstract (in English) |
---|
Even now, when in schools modern education technology gains ever stronger position, visuals still represent a key tool for the development of pupils' thinking. Their difficult substitutability is given by its specific characteristics and advantages. We have in mind such aspects as universality and independence from external accessories, etc. One of the main didactical function of visuals is to contribute to the intensification of the educational process. However, if they are designed properly, visuals as a didactical device can do much more. |
Links | |
---|---|
EE2.3.30.0009, research and development project | Name: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci |
PrintDisplayed: 27. 5. 2022 06:23