J 2010

The Teacher's Conception of Project-based Teaching II

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

The Teacher's Conception of Project-based Teaching II

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

New Educational Review, TORUN, WYDAWNICTWO ADAM MARSZALEK, 2010, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.040

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00061143

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000280429700003

Klíčová slova anglicky

project; project-based teaching; project-based method; the teacher's conception of project-based teaching

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2020 15:24, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Project-based teaching has recently become a widely used method of teaching in the Czech Republic. Teachers at all educational levels are talking about project-based teaching. But what is it? This paper offers an interpretation of the results of the research into teaching projects at primary schools. There is a definition of project concepts, project-based teaching and the project-based method, and there is a description of the diverse elements that constitute the teacher's conception of project-based teaching. Some of these will be examined in more detail.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 23:14