TRNOVÁ, Eva. Net generace ve výuce chemie (Net generation in chemistry instruction). Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2012, vol. 137, No 1, p. 16-19. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Net generace ve výuce chemie
Name in Czech Net generace ve výuce chemie
Name (in English) Net generation in chemistry instruction
Authors TRNOVÁ, Eva.
Edition Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2012, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Net generace; výuka chemie
Keywords in English Net generation; chemistry instruction
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 5/4/2013 17:20.
Abstract
Výuka chemie je ovlivňována rozvojem informačních a komunikačních technologií. Vliv IKT se promítá nejenom do nových výukových technologií, ale také do stylu učení současné generace. V článku jsou uvedeny nejvýznamnější rysy Net generace a metody, jak na ně reagovat při výuce chemie. Na základě design-based výzkumu jsme zjistili, že základní rysy net-generace je pro optimální efektivitu výukového procesu nutno akceptovat.
Abstract (in English)
Chemistry instruction is affected by the development of information and communication technologies. Impact of ICT is projected not only to new teaching technologies, but also to the learning style of the current generation. This article lists the most important features of the Net generation and the methods on how to respond to them in teaching chemistry. Based on the design-based research, we found that the it is necessary to accept features of the Net generation for optimal efficiency of educational process.
PrintDisplayed: 12/10/2024 23:08