VOGEL, Radek. Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi. In Jitka Kazelleová, Tamara Váňová. CLIL do škol: Sborník konference. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 31-37. ISBN 978-80-210-5938-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi
Název česky Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi
Název anglicky Verbs in the CLIL database: comparison with other terminologies
Autoři VOGEL, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, CLIL do škol: Sborník konference, od s. 31-37, 7 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00061246
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5938-2
Klíčová slova česky CLIL; databáze termínů; odborná terminologie; sloveso
Klíčová slova anglicky CLIL; terminological database; professional terminology; verb
Změnil Změnil: Mgr. Radek Vogel, Ph.D., učo 33061. Změněno: 21. 3. 2013 19:15.
Anotace
Slovesa nepředstavují významnou složku odborných terminologií a stejně je tomu i u databáze výrazů nasbíraných a přeložených do angličtiny v rámci projektu "CLIL do škol", zaměřeného na zavádění anglické slovní zásoby do výuky odborných předmětů na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. Příspěvek porovnává postavení sloves v obou typech lexikálních sad.
Anotace anglicky
Verbs do not constitute a significant component of professional terminologies. This is also typical of the database of expressions collected and translated into English in the project "CLIL to Schools", focused on introduction of English vocabulary into classes of specialised subjects at lower secondary schools and in corresponding study years of grammar schools. The paper compares the position of verbs in both types of lexical sets.
Návaznosti
CZ.1.07/1.1.00/08.0005, interní kód MUNázev: Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií (Akronym: CLIL do škol)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 13:32