VOGEL, Radek. Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi (Verbs in the CLIL database: comparison with other terminologies). In Jitka Kazelleová, Tamara Váňová. CLIL do škol: Sborník konference. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 31-37. ISBN 978-80-210-5938-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi
Name in Czech Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi
Name (in English) Verbs in the CLIL database: comparison with other terminologies
Authors VOGEL, Radek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, CLIL do škol: Sborník konference, p. 31-37, 7 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00061246
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5938-2
Keywords (in Czech) CLIL; databáze termínů; odborná terminologie; sloveso
Keywords in English CLIL; terminological database; professional terminology; verb
Changed by Changed by: Mgr. Radek Vogel, Ph.D., učo 33061. Changed: 21/3/2013 19:15.
Abstract
Slovesa nepředstavují významnou složku odborných terminologií a stejně je tomu i u databáze výrazů nasbíraných a přeložených do angličtiny v rámci projektu "CLIL do škol", zaměřeného na zavádění anglické slovní zásoby do výuky odborných předmětů na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. Příspěvek porovnává postavení sloves v obou typech lexikálních sad.
Abstract (in English)
Verbs do not constitute a significant component of professional terminologies. This is also typical of the database of expressions collected and translated into English in the project "CLIL to Schools", focused on introduction of English vocabulary into classes of specialised subjects at lower secondary schools and in corresponding study years of grammar schools. The paper compares the position of verbs in both types of lexical sets.
Links
CZ.1.07/1.1.00/08.0005, interní kód MUName: Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií (Acronym: CLIL do škol)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 19/6/2024 04:37