HIRSCHOVÁ, Marta and Martin KREIDL. Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR (The effect of sibship size on school achievement in mathematics, reading, and science in the Czech Republic). Sociologický časopis/Czech Sociological Review. 2012, vol. 48, No 4, p. 697-735. ISSN 0038-0288. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1068953, author = {Hirschová, Marta and Kreidl, Martin}, article_number = {4}, keywords = {sibship size; educational achievement; PISA}, language = {cze}, issn = {0038-0288}, journal = {Sociologický časopis/Czech Sociological Review}, title = {Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR}, url = {http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19f17ccd4a02720e6ec00987a9bcd2bdf8541324_697-735.pdf}, volume = {48}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1068953 AU - Hirschová, Marta - Kreidl, Martin PY - 2012 TI - Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR JF - Sociologický časopis/Czech Sociological Review VL - 48 IS - 4 SP - 697-735 EP - 697-735 SN - 00380288 KW - sibship size KW - educational achievement KW - PISA UR - http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19f17ccd4a02720e6ec00987a9bcd2bdf8541324_697-735.pdf L2 - http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19f17ccd4a02720e6ec00987a9bcd2bdf8541324_697-735.pdf N2 - Studie analyzuje dopad počtu sourozenců na školní výsledky 15-letých žáků v ČR. Ukazuje, že počet sourozenců má negativní dopad na výsledky testů čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti. Negativní efekt přetrvává i při statistické kontrole rodinné struktury, pohlaví, vzdělání rodičů a dalších proměnných. Je robustní při použití různých způsobů zacházení s chybějícími daty. Stratifikační modely by proto měly rutinně s tímto prediktorem pracovat, pokud chtějí získat nezkreslené odhady všech parametrů stratifikačního modelu. ER -
HIRSCHOVÁ, Marta and Martin KREIDL. Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR (The effect of sibship size on school achievement in mathematics, reading, and science in the Czech Republic). \textit{Sociologický časopis/Czech Sociological Review}. 2012, vol.~48, No~4, p.~697-735. ISSN~0038-0288.
|