ŽÍTEK, Vladimír, Viktorie KLÍMOVÁ a Milan VITURKA. The Assessment of Knowledge Infrastructure in Regions. In Madalane Sanita. The Proceedings of Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference. Riga: Riga Teacher Training and Educational Management Academy. s. 236-243. ISBN 978-9934-8215-7-8. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Assessment of Knowledge Infrastructure in Regions
Název česky Hodnocení znalostní infrastruktury v regionech
Autoři ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí), Viktorie KLÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan VITURKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Riga, The Proceedings of Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference, od s. 236-243, 8 s. 2011.
Nakladatel Riga Teacher Training and Educational Management Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Lotyšsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00057669
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-9934-8215-7-8
Klíčová slova česky Univerzity a vysoké školy; vzdělávání; výzkum a vývoj; znalostní infrastruktura
Klíčová slova anglicky Universities and colleges; education; research and development; knowledge infrastructure
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Milan Viturka, CSc., učo 1596. Změněno: 22. 5. 2017 21:47.
Anotace
The assessment of knowledge infrastructure is oriented at the institutional support for the development of the knowledge base, the main component of which is the infrastructure for education. To carry out assessment of knowledge infrastructure of the Czech districts (administrative districts of municipalities). The attention focused on the assessment of a regional distribution of universities and colleges, secondary schools and higher vocational schools. The information we gained on the education infrastructure was combined with the information gained from the analysis of the location of science and research institutes and also science and technology parks and business incubators. The most significant centres found in the best classification group are Prague and Brno. The second group contains all the remaining regional capitals except Karlovy Vary, together with Opava – a traditional university centre. The strongest centre within this group is Ostrava, the weakest is Jihlava. Besides high quality of education including highly specialized knowledge, the creation and the transfer of new knowledge generated by the development of science and research, which is then commercialized in the form of innovations, are considered the main positive effects of education infrastructure from the perspective of the business segment.
Návaznosti
GA402/08/0071, projekt VaVNázev: Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí z hlediska potenciálu pro rozvoj a transfer inovací.
Investor: Grantová agentura ČR, Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí z hlediska potenciálu pro rozvoj a transfer inovací
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:36