POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural differences in the use of discourse markers by Czech and German students of English in the genre of Master's theses. In Insights into Academic Genres. 1. vyd. Bern: Peter Lang AG, 2012, p. 329-351. Linguistic Insights. Vol. 160. ISBN 978-3-0343-1211-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cross-cultural differences in the use of discourse markers by Czech and German students of English in the genre of Master's theses
Name in Czech Mezikulturní rozdíly v používání diskurzních ukazatelů českými a německými studenty v žánru diplomových prací
Authors POVOLNÁ, Renata (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bern, Insights into Academic Genres, p. 329-351, 23 pp. Linguistic Insights. Vol. 160. 2012.
Publisher Peter Lang AG
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00057676
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-0343-1211-0
Keywords (in Czech) discourse markers; cross-cultural differences; master's theses; causal relations; contrastive relations; causal markers; contrastive markers
Keywords in English discourse markers; mezikulturní rozdíly; diplomové práce; příčinné vztahy; kontrastivní vztahy; příčinné ukazatele; kontrastivní ukazatele
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Changed: 20/2/2013 15:21.
Abstract
The study investigates differences between the ways in which novice non-native writers from the two different discourse communities, namely the Czech Republic and Germany, have adopted the appropriate use of causal and contrastive discourse markers when building coherent relations in academic texts, notably in the genre of Master's theses.
Abstract (in Czech)
Studie zkoumá rozdíly mezi způsoby, jakým začínající autoři ze dvou různých diskurzních komunit, jmenovitě z České republiky a z Německa, jsou schopni používat příčinné a kontrastivní diskurzní ukazatele při výstavbě koherentních vztahů v akademických textech, zvláště v žánru diplomových prací.
Links
GA405/08/0866, research and development projectName: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Czech Science Foundation, Coherence and Cohesion in English Discourse
PrintDisplayed: 1/10/2024 13:55