Detailed Information on Publication Record
2012
Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie
BAZALOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie
Name (in English)
Autism Spectrum Disorders in the Context of the Czech Psychopedia
Authors
BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 279 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00061423
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5930-6
Keywords (in Czech)
porucha autistického spektra; autismus; psychopedie; mentální postižení; diagnostika; edukace; inkluze; intervence; Česká republika; zahraničí
Keywords in English
autism spectrum disorder; autism; psychopeadia; intellectual disability; diagnostics; education; inclusion; intervention; the Czech Republic; foreign countries
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 29/5/2017 15:01, Bc. Jiří Hotárek
V originále
Publikace shrnuje dostupné informace z české a zahraniční literatury a z výzkumu z oblasti problematiky poruch autistického spektra, které jsou zpracovány v kontextu současné české psychopedie. Cílem knihy je podat ucelené informace o problematice PAS, aby si čtenář sám mohl zodpovědět otázku, v jakém rozsahu by měla být problematika vnímána v kontextu psychopedie. Knihu využijí rodiče dětí s PAS, pedagogové, odborníci z nejrůznějších oborů, studenti speciální, sociální pedagogiky a psychologie. Publikace je rozčleněna do čtyř kapitol, ve kterých jsou teoretické poznatky proloženy výsledky výzkumných šetření.
In English
The book covers a wide range of topics concerning autism spectrum disorders. Both theory and research results are presented. The topic of autism spectrum disorders is given into the context with the way students with intellectual disabilities are educated in the Czech Republic. The aim of the work is to provide background information about the autism spectrum in both Czech and international contexts. Provided information should help parents of children with ASDs, teachers, specialists from different fields, special education students, social pedagogy students, students of psychology. The book is divided into four chapters, which combine theory and research results.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|