ZOUNEK, Jiří and Ondřej BÁRTA. Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace? (Future teachers – the dawn of a "digital generation"?). In 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Kvalita ve vzdělávání. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?
Name (in English) Future teachers – the dawn of a "digital generation"?
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej BÁRTA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Kvalita ve vzdělávání, 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00061460
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti;osobní učební prostředí
Keywords in English higher education; e-learning; research; study; student; personal learning environment
Tags e-learning, Education, effects of ICT use, higher education, ICT, ICT using, learning environment, rivok, University, university-level teaching
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 8/4/2013 16:45.
Abstract
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.
Abstract (in English)
The paper presents selected findings from the second stage of a project called "Studying at the Faculty of Arts, Masaryk University in the digital media age", supported from the Grant Fund of the faculty. The findings complement those of the previous 2010 project and are a significant contribution not only to understanding e-learning at the Faculty of Arts, Masaryk University, but also to a general awareness of how students view their studies.
PrintDisplayed: 21/7/2024 05:28