Detailed Information on Publication Record
2012
Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?
ZOUNEK, Jiří and Ondřej BÁRTABasic information
Original name
Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?
Name (in English)
Future teachers – the dawn of a "digital generation"?
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej BÁRTA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Kvalita ve vzdělávání, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00061460
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti;osobní učební prostředí
Keywords in English
higher education; e-learning; research; study; student; personal learning environment
Tags
Změněno: 8/4/2013 16:45, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.
In English
The paper presents selected findings from the second stage of a project called "Studying at the Faculty of Arts, Masaryk University in the digital media age", supported from the Grant Fund of the faculty. The findings complement those of the previous 2010 project and are a significant contribution not only to understanding e-learning at the Faculty of Arts, Masaryk University, but also to a general awareness of how students view their studies.