Detailed Information on Publication Record
2012
Informační a komunikační technologie a jejich využití při studiu na vysoké škole
ROHLÍKOVÁ, Lucie, Jana VEJVODOVÁ, Jiří ZOUNEK and Ondřej BÁRTABasic information
Original name
Informační a komunikační technologie a jejich využití při studiu na vysoké škole
Name (in English)
Information and communication technologies and their use in study at the university
Authors
ROHLÍKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic), Jana VEJVODOVÁ (203 Czech Republic), Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej BÁRTA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Praha, 10.-12. září 2012, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00061462
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti; osobní učební prostředí
Keywords in English
higher education; e-learning; research; study;student; personal learning environment
Tags
Změněno: 7/4/2013 14:39, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který probíhá ve spolupráci Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Cílem je poznat (prostřednictvím kvantitativních metod) proces učení současné generace studentů se zaměřením na využívání moderních technických prostředků a elektronických zdrojů při studiu. Projekt svým charakterem přímo navazuje na předchozí výzkum z roku 2010, kdy byl na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně proveden kvalitativní výzkum (ČAPV 2010).
In English
The paper presents selected findings from a research project carried out in collaboration Philosophical Faculty of Masaryk University in Brno, Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen. The aim is to identify (through quantitative methods), the learning process of the present generation of students with a focus on the use of modern technology and electronic resources for study.