k 2012

Informační a komunikační technologie a jejich využití při studiu na vysoké škole

ROHLÍKOVÁ, Lucie, Jana VEJVODOVÁ, Jiří ZOUNEK and Ondřej BÁRTA

Basic information

Original name

Informační a komunikační technologie a jejich využití při studiu na vysoké škole

Name (in English)

Information and communication technologies and their use in study at the university

Authors

ROHLÍKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic), Jana VEJVODOVÁ (203 Czech Republic), Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej BÁRTA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Praha, 10.-12. září 2012, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00061462

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti; osobní učební prostředí

Keywords in English

higher education; e-learning; research; study;student; personal learning environment
Změněno: 7/4/2013 14:39, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který probíhá ve spolupráci Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Cílem je poznat (prostřednictvím kvantitativních metod) proces učení současné generace studentů se zaměřením na využívání moderních technických prostředků a elektronických zdrojů při studiu. Projekt svým charakterem přímo navazuje na předchozí výzkum z roku 2010, kdy byl na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně proveden kvalitativní výzkum (ČAPV 2010).

In English

The paper presents selected findings from a research project carried out in collaboration Philosophical Faculty of Masaryk University in Brno, Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen. The aim is to identify (through quantitative methods), the learning process of the present generation of students with a focus on the use of modern technology and electronic resources for study.

Files attached

CAPV_2012_Zounek-Rohlikova_9_9_Final.pdf
Request the author's version of the file