Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ and Hana HORKÁ. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy (The educational science context of knowledge in school curriculum). 1st ed. Bratislava: OZ V4, 2012, 78 pp. pedagogické monografie. ISBN 978-80-89443-12-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy |
Name in Czech | Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy |
Name (in English) | The educational science context of knowledge in school curriculum |
Authors | SZIMETHOVÁ, Monika (703 Slovakia, guarantor), Adriana WIEGEROVÁ (703 Slovakia) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Bratislava, 78 pp. pedagogické monografie, 2012. |
Publisher | OZ V4 |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/12:00061465 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-89443-12-3 |
Keywords (in Czech) | Přírodovědné vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; biocentrismus; antropocentrismus; přírodovědná gramotnost; kulturní gramotnost |
Keywords in English | Science education; biophiled orientation of education; biocentrism; antropocentrism; scientific literacy; cultural literacy |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 3/4/2013 15:02. |
Abstract |
---|
Publikácia, ktorá vznikla vďaka dlhoročnej spolupráci autoriek a vďaka diskusiám, ktoré boli zamerané na postavenie a rôzne kurikulárne premeny prírodovedného vzdelávania v kurikulách základných škôl v Českej, Slovenskej a Poľskej republike. Dôvodom pre vznik predkladanej monografie bola snaha predstaviť kolorit problémov, ktoré sa vynárajú v kurikule základnej školy pri koncipovaní prírodovedného vzdelávania. Nie náhodou sú v súčasnej dobe aktuálne diskusie na tému kurikulárnych zmien. Všetky tri krajiny prechádzajú v súčasnej dobe analýzou svojich postupov, ktoré zvolili v transformačných procesoch. Publikácia je zameraná na predstavenie základných koncepcií filozofických vzťahov človek – príroda. Výsledky výskumu predkladajú závery obsahovej analýzy textov kurikulárných dokumentov. |
Abstract (in Czech) |
---|
Publikace Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy, která vznikla díky dlouhoroční spolupráci autorek a díky diskusím, které byli zaměřené na postavení a různé kurikulární proměny přírodovědného vzdělávání v kurikulách základních škol v České, Slovenské a Polské republice. Důvodem pro vznik předkládané monografie byla snaha představit kolorit problémů, které se vynořují v kurikulu základní školy při koncipování přírodovědného vzdělávání. Ne náhodou jsou v současné době aktuální diskuse na téma kurikulárních změn. Všechny tři země prochází v současné době analýzou svých postupů, které zvolili v transformačních procesech. Publikace je zaměřená na představení základních koncepcí filosofických vztahů člověk - příroda.Výsledky výzkumu představují závěry obsahové analýzy textů kurikulárních dokumentov. |
Abstract (in English) |
---|
This publication, The educational science context of knowledge in school curriculum, that you can hold in your hands came into being thanks for teamwork of authors and discussions and it was fixated on the status and of the variety of curricular transformation of sciences education in the curricular of the elementary school in this time in Czech Republic, Slovak Republic and Poland. The reason why was formatted offered monograph is that was effort to introduce all of the colour of problems what is showing in the curricular of elementary school in accept of science education. Nowadays is talking about curricular modifications. All three named countries nowadays forego an analysis of their procedures what was chosen in transformation processes. Results of the research findings represent textual analysis of curriculum documents. |