B 2012

Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy

SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ and Hana HORKÁ

Basic information

Original name

Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy

Name in Czech

Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy

Name (in English)

The educational science context of knowledge in school curriculum

Authors

SZIMETHOVÁ, Monika (703 Slovakia, guarantor), Adriana WIEGEROVÁ (703 Slovakia) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, 78 pp. pedagogické monografie, 2012

Publisher

OZ V4

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00061465

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89443-12-3

Keywords (in Czech)

Přírodovědné vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; biocentrismus; antropocentrismus; přírodovědná gramotnost; kulturní gramotnost

Keywords in English

Science education; biophiled orientation of education; biocentrism; antropocentrism; scientific literacy; cultural literacy

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2013 15:02, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Publikácia, ktorá vznikla vďaka dlhoročnej spolupráci autoriek a vďaka diskusiám, ktoré boli zamerané na postavenie a rôzne kurikulárne premeny prírodovedného vzdelávania v kurikulách základných škôl v Českej, Slovenskej a Poľskej republike. Dôvodom pre vznik predkladanej monografie bola snaha predstaviť kolorit problémov, ktoré sa vynárajú v kurikule základnej školy pri koncipovaní prírodovedného vzdelávania. Nie náhodou sú v súčasnej dobe aktuálne diskusie na tému kurikulárnych zmien. Všetky tri krajiny prechádzajú v súčasnej dobe analýzou svojich postupov, ktoré zvolili v transformačných procesoch. Publikácia je zameraná na predstavenie základných koncepcií filozofických vzťahov človek – príroda. Výsledky výskumu predkladajú závery obsahovej analýzy textov kurikulárných dokumentov.

In Czech

Publikace Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy, která vznikla díky dlouhoroční spolupráci autorek a díky diskusím, které byli zaměřené na postavení a různé kurikulární proměny přírodovědného vzdělávání v kurikulách základních škol v České, Slovenské a Polské republice. Důvodem pro vznik předkládané monografie byla snaha představit kolorit problémů, které se vynořují v kurikulu základní školy při koncipování přírodovědného vzdělávání. Ne náhodou jsou v současné době aktuální diskuse na téma kurikulárních změn. Všechny tři země prochází v současné době analýzou svých postupů, které zvolili v transformačních procesech. Publikace je zaměřená na představení základních koncepcí filosofických vztahů člověk - příroda.Výsledky výzkumu představují závěry obsahové analýzy textů kurikulárních dokumentov.

Files attached

Edukacne_ramce_prirodovedneho_poznavania_titulni_strany.pdf
Request the author's version of the file