p 2012

E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se)

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se)

Name (in English)

E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with)

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00061466

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

teorie učení; e-learning; student; osobní učební prostředí

Keywords in English

theory of learning; e-learning; student; personal learning environment
Změněno: 11/4/2013 23:03, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zaměří na vybrané teoretické přístupy k problematice učení, které pomáhají proniknout hlouběji do problematiky výuky a učení a na základě toho efektivněji používat online technologie v učení (se). Teoretické přístupy totiž mimo jiné naznačují, jak lze učení řídit, na co klást důraz nebo jaké jsou role jeho jednotlivých aktérů. Teoretická východiska tak vedou k pedagogickým úvahám o možnostech zapojení technologií ve vzdělávání a současně zabraňují zjednodušujícímu zkušenostnímu či technicistnímu pohledu na e-learning. V rámci přednášky budou prezentovány rovněž příklady aplikací teoretických východisek do podoby online kurzů.

In English

The lecture will focus on selected theoretical approaches to (online) learning. Theoretical approaches to learning that helps penetrate deeper into the problems of teaching and learning, based on effective use of technology in online learning (with). Theoretical approaches is, among other things suggest learning how to drive, what to emphasize and what are the roles of the various actors. Theoretical background and pedagogical considerations lead to the involvement of the possibilities of technology in education and at the same time preventing technological oriented or simplistic view of e-learning. The lectures will also be presented theoretical examples of applications into online courses.