ZOUNEK, Jiří. E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se) (E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with)). 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se)
Name (in English) E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with)
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00061466
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) teorie učení; e-learning; student; osobní učební prostředí
Keywords in English theory of learning; e-learning; student; personal learning environment
Tags higher education, learning, learning environment, rivok, theory
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 11/4/2013 23:03.
Abstract
Přednáška se zaměří na vybrané teoretické přístupy k problematice učení, které pomáhají proniknout hlouběji do problematiky výuky a učení a na základě toho efektivněji používat online technologie v učení (se). Teoretické přístupy totiž mimo jiné naznačují, jak lze učení řídit, na co klást důraz nebo jaké jsou role jeho jednotlivých aktérů. Teoretická východiska tak vedou k pedagogickým úvahám o možnostech zapojení technologií ve vzdělávání a současně zabraňují zjednodušujícímu zkušenostnímu či technicistnímu pohledu na e-learning. V rámci přednášky budou prezentovány rovněž příklady aplikací teoretických východisek do podoby online kurzů.
Abstract (in English)
The lecture will focus on selected theoretical approaches to (online) learning. Theoretical approaches to learning that helps penetrate deeper into the problems of teaching and learning, based on effective use of technology in online learning (with). Theoretical approaches is, among other things suggest learning how to drive, what to emphasize and what are the roles of the various actors. Theoretical background and pedagogical considerations lead to the involvement of the possibilities of technology in education and at the same time preventing technological oriented or simplistic view of e-learning. The lectures will also be presented theoretical examples of applications into online courses.
PrintDisplayed: 25/4/2024 17:30