E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se)
ZOUNEK, Jiří. E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se) (E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with)). 2012. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se) |
Name (in English) | E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with) |
Authors | ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2012. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/12:00061466 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | teorie učení; e-learning; student; osobní učební prostředí |
Keywords in English | theory of learning; e-learning; student; personal learning environment |
Tags | higher education, learning, learning environment, rivok, theory |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 11/4/2013 23:03. |
Abstract |
---|
Přednáška se zaměří na vybrané teoretické přístupy k problematice učení, které pomáhají proniknout hlouběji do problematiky výuky a učení a na základě toho efektivněji používat online technologie v učení (se). Teoretické přístupy totiž mimo jiné naznačují, jak lze učení řídit, na co klást důraz nebo jaké jsou role jeho jednotlivých aktérů. Teoretická východiska tak vedou k pedagogickým úvahám o možnostech zapojení technologií ve vzdělávání a současně zabraňují zjednodušujícímu zkušenostnímu či technicistnímu pohledu na e-learning. V rámci přednášky budou prezentovány rovněž příklady aplikací teoretických východisek do podoby online kurzů. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture will focus on selected theoretical approaches to (online) learning. Theoretical approaches to learning that helps penetrate deeper into the problems of teaching and learning, based on effective use of technology in online learning (with). Theoretical approaches is, among other things suggest learning how to drive, what to emphasize and what are the roles of the various actors. Theoretical background and pedagogical considerations lead to the involvement of the possibilities of technology in education and at the same time preventing technological oriented or simplistic view of e-learning. The lectures will also be presented theoretical examples of applications into online courses. |
PrintDisplayed: 12/10/2024 14:44