KUNC, Josef, Petr TONEV, Bohumil FRANTÁL a Zdeněk SZCZYRBA. Nákupní centra v České republice a v Brně – vybrané aspekty. Online. In Výroční konference České geografické společnosti "Nové výzvy pro geografii". 2012, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nákupní centra v České republice a v Brně – vybrané aspekty
Název anglicky Shopping centres in the Czech Republic and in Brno – selected aspects
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí), Bohumil FRANTÁL (203 Česká republika) a Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika)
Vydání Výroční konference České geografické společnosti "Nové výzvy pro geografii" 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00057122
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky nákupní centra; lokalizace; dojížďka za maloobchodem; nákupní chování; Česká republika; Brno
Klíčová slova anglicky shopping centres; localization; commuting to retail shops; shopping behaviour; the Czech Republic; Brno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 26. 10. 2012 12:19.
Anotace
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci. Prostorová a socioekonomická analýza nákupních center v České republice a v Brně je doplněna o vybrané výsledky výzkumu spádovosti za maloobchodem (jehož součástí jsou i nákupní centra) a nákupního chování ve vnitřním Brně.
Anotace anglicky
A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outflow of customers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today’s decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. What remains controversial, however, is the localization of large shopping centres outside urban residential areas and near town centres, which often lose their commercial and social functions due to the outflow of visitors. Spatial and socieconomic analysis of shopping centres in the Czech Republic and Brno is added about selected research results of commuting to retail shops (included shopping centres) and shopping behaviour in inner city of Brno.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:05