Detailed Information on Publication Record
2012
Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání
Name (in English)
Self-evaluation of a kindergarten. Way to the Duality of Education
Authors
Edition
první. Praha, 213 pp. 2012
Publisher
Portál
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-262-0183-0
Keywords (in Czech)
evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje; kvalita; řízení školy.
Keywords in English
evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools; duality; school management
Tags
Reviewed
Změněno: 25/2/2013 17:47, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kniha charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním. Závěrečné dvě kapitoly uveřejňují výsledky různých výzkumných šetření, které by měly přispět k hlubšímu proniknutí do teoretických východisek autoevaluace. Na nich lze lépe pochopit, jak je autoevaluace v mateřských školách realizována a s jakými problémy se současná praxe potýká.
In English
The book describes the self-evaluating processes with the goal to learn uncovering the resources and to use it for improving of the pre-primary education. It offers to readers the fields of the self-evaluation and the tools which is possible to use in kindergarten. It points to the necessity to form the criterions and to necessary to connect evaluation with the planning. The final two chapters publish results of the different researches, which should contribute to the deeper penetration into the theoretical foundations of the self-evaluation. They allow better understand how the kindergartens self-evaluation is realized and what kind of problems are it the present practice.