c 2012

Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání

Name (in English)

Self-evaluation of a kindergarten. Way to the Duality of Education

Authors

Edition

první. Praha, 213 pp. 2012

Publisher

Portál

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-262-0183-0

Keywords (in Czech)

evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje; kvalita; řízení školy.

Keywords in English

evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools; duality; school management

Tags

Reviewed
Změněno: 25/2/2013 17:47, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním. Závěrečné dvě kapitoly uveřejňují výsledky různých výzkumných šetření, které by měly přispět k hlubšímu proniknutí do teoretických východisek autoevaluace. Na nich lze lépe pochopit, jak je autoevaluace v mateřských školách realizována a s jakými problémy se současná praxe potýká.

In English

The book describes the self-evaluating processes with the goal to learn uncovering the resources and to use it for improving of the pre-primary education. It offers to readers the fields of the self-evaluation and the tools which is possible to use in kindergarten. It points to the necessity to form the criterions and to necessary to connect evaluation with the planning. The final two chapters publish results of the different researches, which should contribute to the deeper penetration into the theoretical foundations of the self-evaluation. They allow better understand how the kindergartens self-evaluation is realized and what kind of problems are it the present practice.

Files attached