Detailed Information on Publication Record
2012
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁBasic information
Original name
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Name in Czech
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Name (in English)
Intergenerational Learning : To Learn from Each Other in the Family
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00057767
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
učení; mezigenerační učení; mezigenerační učení v rodině; stárnutí společnosti; variabilita rodinných struktur; vztahy v rodině; celoživotní učení
Keywords in English
learning; intergenerational learning; family; ageing society; variability of family structures; family relations; lifelong learning
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 7/4/2013 15:02, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek přináší další pokračování výsledků tříletého výzkumného projektu "Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení". Zaměřuje se na mezigenerační učení v rodině, a to v pohledu tří zúčastněných generací. Nejprve vyjasňuje argumenty, které stojí za zvýšenou pozorností věnovanou v posledních letech v mezinárodním kontextu mezigeneračnímu učení, jako jsou demografické okolnosti (stárnoucí společnost), proměny rodiny (variabilita ve struktuře a vztazích) a celoživotní učení (potřeba kontinuity na pozadí změny). Dále se zaměřuje na vybrané výsledky z empirického výzkumu metodologicky založeného na smíšeném designu, jimiž je identifikace rolí rodinných "edukátorů".
In English
This paper presents another set of results of Intergenerational learning: children, parents and grandparents in non-formal education and informal learning, a three-year research project focusing on intergenerational learning in the family from the viewpoints of three participating generations.
Links
GA406/09/0427, research and development project |
| ||
GD406/09/H040, research and development project |
|