RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině (Intergenerational Learning : To Learn from Each Other in the Family). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 1, p. 163-182. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-10.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Name in Czech Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Name (in English) Intergenerational Learning : To Learn from Each Other in the Family
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00057767
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-10
Keywords (in Czech) učení; mezigenerační učení; mezigenerační učení v rodině; stárnutí společnosti; variabilita rodinných struktur; vztahy v rodině; celoživotní učení
Keywords in English learning; intergenerational learning; family; ageing society; variability of family structures; family relations; lifelong learning
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 7/4/2013 15:02.
Abstract
Příspěvek přináší další pokračování výsledků tříletého výzkumného projektu "Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení". Zaměřuje se na mezigenerační učení v rodině, a to v pohledu tří zúčastněných generací. Nejprve vyjasňuje argumenty, které stojí za zvýšenou pozorností věnovanou v posledních letech v mezinárodním kontextu mezigeneračnímu učení, jako jsou demografické okolnosti (stárnoucí společnost), proměny rodiny (variabilita ve struktuře a vztazích) a celoživotní učení (potřeba kontinuity na pozadí změny). Dále se zaměřuje na vybrané výsledky z empirického výzkumu metodologicky založeného na smíšeném designu, jimiž je identifikace rolí rodinných "edukátorů".
Abstract (in English)
This paper presents another set of results of Intergenerational learning: children, parents and grandparents in non-formal education and informal learning, a three-year research project focusing on intergenerational learning in the family from the viewpoints of three participating generations.
Links
GA406/09/0427, research and development projectName: Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning: children, parents and grandparents in non-formal education and informal learning
GD406/09/H040, research and development projectName: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Czech Science Foundation, School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:47