D 2012

Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii

HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii

Název anglicky

Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Olomouc, Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI, od s. 698-711, 14 s. 2012

Nakladatel

UPOL

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00061825

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-2966-3

Klíčová slova česky

terciární vzdělávání; student vysoké školy; vysokoškolský pedagog; speciální pedagogika; surdopedie; odborné praxe

Klíčová slova anglicky

tertiary education; student at the university; teacher at the university; special education; education of persons with hearing impairment; field experience

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 16:12, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

V příspěvku byl prezentován výzkum, který byl proveden mezi studenty oboru speciální pedagogika ve specializaci logopedie-surdopedie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem výzkumu je poukázat na důležitost propojení teorie a praxe v rámci terciárního vzdělávání – u vysokoškolských pedagogů a rovněž u studentů již v rámci vysokoškolského studia daného oboru. Zaměřily jsme se na zkušenosti studentů s odbornými praxemi pouze v rámci specializace surdopedie. Zajímala nás aplikace jejich nabytých odborných vědomostí během studia v rámci absolvovaných praxí a zpětně i využití získaných zkušeností z praxí v propojení s teorií.

Anglicky

The paper presented the research, which was done by university students of special education – in specialization speech therapy and education of persons with hearing impairment at the Faculty of education at the Masaryk University in Brno. The aim of the research is to show the importance of the interconnection of the theory and the practice in the tertiary education – by university teachers and students. The research is focused on experience of students with the field experiences only in the field of education of persons with hearing impairment. We were interested in application of essional knowledge, which the students learned during studies, in the field experiences and also in using of experience from the field experiences and their interconnection with the theory.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 28. 10. 2024 17:09