VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Immersed into Digital World: Learning and Students’ Perception. Online. In Bekirogullari, Z. (ed.). Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012). Amsterodam: Elsevier Ltd., 2012, p. 1866-1870. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.139.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Immersed into Digital World: Learning and Students’ Perception
Name in Czech Ponoření do digitálního světa: učení a vnímání studentů
Authors VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), p. 1866-1870, 5 pp. 2012.
Publisher Elsevier Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00067520
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.139
UT WoS 000317131400235
Keywords (in Czech) digitální domorodci; digitální přistěhovalci; ICT; vzdělávání
Keywords in English digital natives; digital immigrants; ICT; learning
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 8/9/2023 15:05.
Abstract
Computer literacy is one of the basic requirements on education for modern generation. Due to the existence of diverse groups of ICT users, we can expect conflicts and misunderstanding between the so-called digital immigrants and digital natives. It appears the Internet search engines can serve as the tools unifying both groups. The paper presents conclusions of the research focused on ways how to change the traditional approach when ICT supported teaching is applied. As a common platform we used Google.com in our university course preparing the teachers of Vocational training.
Abstract (in Czech)
Počítačová gramotnost je jedním ze základních požadavků na vzdělání pro moderní generaci. Vzhledem k existenci různých skupin uživatelů ICT, můžeme očekávat konflikty a nedorozumění mezi tzv. digitální imigranty a digitálních nativci. Zdá se, že internetové vyhledávače mohou sloužit jako nástroje sjednocení obou skupin.Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na způsoby, jak změnit tradiční přístup, kdy se použije ICT podporovaná výuka. Jako společné platformy jsme použili Google.com v našem univerzitním kurzu k přípravě učitelů odborného výcviku.
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:03