MILÉŘ, Tomáš, Jan HOLLAN, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEK. Teachers’ understanding of climate change. In Bekirogullari, Z. (ed.). Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012). Amsterodam: Elsevier Ltd. s. 1437-1442. ISSN 1877-0428. doi:10.1016/j.sbspro.2012.12.083. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teachers’ understanding of climate change
Název česky Jak učitelé rozumějí změně klimatu
Autoři MILÉŘ, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan HOLLAN (203 Česká republika, domácí), Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), od s. 1437-1442, 6 s. 2012.
Nakladatel Elsevier Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00067521
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.083
UT WoS 000317131400179
Klíčová slova česky změna klimatu; klimatologická gramotnost; výzkum; vzdělávání; vzdělávací zdroje
Klíčová slova anglicky climate change; climate literacy; research; education; educational resources
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 8. 9. 2023 15:05.
Anotace
The climate change topic has been included at the framework curricular documents in the Czech Republic since 2007 but who should teach about climate change at the schools remains unclear. In 2011 we conducted a research on teachers’ understanding of climate change with questions focused on how the climate system works. The upper-primary teachers performed significantly better than the lower-primary teachers and physics teachers showed significantly better knowledge compared to the rest of the teachers. Educational resources on climate change are missing in the Czech Republic. We developed an on-line educational application on modeling global CO2 emissions.
Anotace česky
Téma změny klimatu bylo do vzdělávání v České republice zavedeno prostřednictvím rámcových vzdělávacích programů roku 2007, ale zůstává nejasné, kteří učitelé by měli být výukou změny klimatu pověřeni. V roce 2011 jsme provedli výzkum stavu porozumění učitelů změně klimatu. Test obsahoval vědomostní otázky zaměřené na fungování klimatického systému. Výsledky učitelů 2. stupně ZŠ byli signifikantně lepší než výsledky prvostupňových učitelů. Učitelé fyziky vykazovali významně lepší znalosti ve srovnání se skupinou ostatních učitelů. V České republice dosud chybí kvalitní materiály a pomůcky pro výuku změny klimatu, proto jsme vyvinuli on-line vzdělávací aplikaci na modelování globálních emisí CO2.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:35