c 2012

Addictive substances, the risks of abuse and possible prevention

KACHLÍK, Petr

Basic information

Original name

Addictive substances, the risks of abuse and possible prevention

Name in Czech

Návykové látky, rizika jejich zneužívání a možná prevence

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 43 pp. Elektronický učební text, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

adiktologie; epidemiologie;léčba; návykové látky; prevence; riziko; škola; závislost; zdraví; žák

Keywords in English

addictology; epidemiology; treatment; habit-forming substances; prevention; risk; school; addiction; health; student

Tags

International impact
Changed: 16/11/2012 20:15, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Abstract

V originále

The text includes the fundamental concepts of addictology, inform about common types of habit-forming substances, their effects and possible risks. Provides an overview of the epidemiological situation regarding drug use in the Czech Republic, discusses strategies for prevention and treatment of drug addiction. It is also mentioned several problem situations that may normally occur at school, and an outline of their solution. The text is designed for ERASMUS students and others interested in the fast orientation in the field.

In Czech

Text obsahuje základní pojmy z oblasti adiktologie, informuje o běžných typech nývykových látek, jejich účincích a možných rizicích. Přináší přehled epidemiologické situace týkající se užívání drog v České republice, rozebírá strategie prevence a léčby drogové závislosti. Je také uvedeno několik problémových situací, které se mohou běžně vyskytnout ve škole, a nástin jejich řešení. Text je určen pro studenty programu ERASMUS a další zájemce k rychlé orientaci v problematice.