HEDBÁVNÝ, Petr and Lukáš BOSÁK. Úroveň výuky gymnastiky na základních školách (Teaching level of gymnastics at elementary schools). In VZ UK FTVS. Intervenční programy gymnastiky. Praha: VZ UK FTVS v Praze, 2012, p. 123 - 135. ISBN 978-80-86317-97-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úroveň výuky gymnastiky na základních školách
Name (in English) Teaching level of gymnastics at elementary schools
Authors HEDBÁVNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš BOSÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, Intervenční programy gymnastiky, p. 123 - 135, 13 pp. 2012.
Publisher VZ UK FTVS v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14510/12:00061949
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-86317-97-7
Keywords in English sports gymnastics; exercises; acrobatics; vault; horizontal bar; elementary school
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petr Hedbávný, Ph.D., učo 32807. Changed: 18/4/2013 00:26.
Abstract
Cílem této práce bylo zjistit úroveň výuky gymnastiky na základních školách. Tato práce může posloužit budoucím pedagogům, nebo jako obraz pro veřejnost, že gymnastická cvičení jsou stále potřebná a aktuální i na základních školách. Pozorování probíhalo pomocí škálové metody a nestandardizovaného dotazníku pro pedagoga. Předmětem pozorování byla především sportovní gymnastika na hodinách tělesné výchovy u chlapců a dívek.
Abstract (in English)
The main target of this paper is to examine the level of Gymnastics education in elementary schools. This work can be beneficial for future teachers or it can give animage to the public. This particular image describes that gymnastic exercises as still necessary and current issue even in primary schools. The observation has been carried out by using a variety of non-standardized questionnaire for teachers. Primarly, he object of observation has been the sports gymnastics physical education classes for boys and girls.
PrintDisplayed: 17/7/2024 00:01