KOVÁŘOVÁ, Alena. Deutsche Phonetik im DaF-Unterricht (German phonetics in teaching German as a foreign language). 2012. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Deutsche Phonetik im DaF-Unterricht |
Name in Czech | Německá fonetika ve výuce němčiny jako cizího jazyka |
Name (in English) | German phonetics in teaching German as a foreign language |
Authors | KOVÁŘOVÁ, Alena. |
Edition | 2012. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Výuka němčiny, výuka a nácvik německé výslovnosti, odstraňování výslovnostních chyb, příprava budoucích učitelů němčiny |
Keywords in English | Teaching German language, practicing German pronunciation, unteaching mistakes in pronunciation, preparation of teachers of German language |
Tags | German Phonetics and Phonology, Teaching of German Phonetics, Training of German Teachers |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: PhDr. Alena Kovářová, učo 2647. Changed: 25/3/2013 15:27. |
Abstract |
---|
Der Unterricht des Deutschen als Fremdsprache ist gegenwärtig vor allem auf die Vermittlung des Wortschatzes und die grundsätzlichen grammatischen Erscheinungen gerichtet. Das Aussprachetraining gehört nicht zum Kanon des Deutschunterrichts an den Grund- und Mittelschulen. Die Ausbildung der künftigen Deutschlehrer soll deshalb nicht nur auf die Aneignung der korrekten deutschen Aussprache, sondern auch auf die Grundkenntnisse aus dem Gebiet Phonetik und Phonologie des Deutschen gerichtet sein. |
Abstract (in Czech) |
---|
V současné době je výuka němčiny jako cizího jazyka zaměřena především na výuku slovní zásoby a základních gramatických jevů. Nácvik německé výslovnosti nebývá zpravidla součástí běžné výuky němčiny na základních a středních školách. Z tohoto důvodu je nezbytné zaměřit přípravu budoucích učitelů nejen na osvojení správné německé výslovnosti, ale i získání potřebných znalostí z oblasti fonetiky a fonologie němčiny. |
Abstract (in English) |
---|
Nowadays teaching German as a foreign language is focused mostly on teaching vocabulary and grammar. Practicing German pronunciation usually is not a part of standard classes on Grammar schools and secondary schools. It is essential to train future German language teacher's not only proper pronunciation, but also basics of German phonetics and phonology. |
PrintDisplayed: 10/10/2024 03:22