p 2012

Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu

Name (in English)

Students perceptions of ICT as an important factor for the development of e-learning

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

ICT ve vzdělávání, Olomouc, 7.-8. listopad 2012, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00062003

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti; osobní učební prostředí

Keywords in English

higher education; e-learning;research; study; student; personal learning environment

Tags

Tags

International impact
Změněno: 7/4/2013 19:38, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Informační a komunikační technologie se staly nedílnou součástí vzdělávání. Na podporu začlenění ICT do výuky (na všech stupních škol) bylo v posledních letech vynaloženo nemalé úsilí a poměrně značné prostředky (vybavení škol, vzdělávání učitelů, vývoj digitálních učebních materiálů apod.). Co ale víme o našich žácích a studentech? Jak využívají ICT? Co si myslí o využívání ICT ve výuce? A co jejich názory mohou znamenat pro e-learning? Odpovědím na tyto otázky se bude věnovat příspěvek, který vychází z vlastních výzkumů autora i ze sekundární analýzy dat realizovaných (mezinárodních) výzkumů.

In English

Information and communication technologies have become an integral part of education. To support the integration of ICT into teaching - at all school levels - in recent years has made quite a lot of effort and considerable resources. But what do we know about our pupils and students? What do students think about the use of ICT in learning? And what about their views may mean for e-learning? Answers to these questions will focus on the lecture that is based on the authors own research and from secondary data analysis of realized (international) research.

Files attached