Detailed Information on Publication Record
2012
Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu
Name (in English)
Students perceptions of ICT as an important factor for the development of e-learning
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
ICT ve vzdělávání, Olomouc, 7.-8. listopad 2012, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00062003
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti; osobní učební prostředí
Keywords in English
higher education; e-learning;research; study; student; personal learning environment
Tags
Tags
International impact
Změněno: 7/4/2013 19:38, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Informační a komunikační technologie se staly nedílnou součástí vzdělávání. Na podporu začlenění ICT do výuky (na všech stupních škol) bylo v posledních letech vynaloženo nemalé úsilí a poměrně značné prostředky (vybavení škol, vzdělávání učitelů, vývoj digitálních učebních materiálů apod.). Co ale víme o našich žácích a studentech? Jak využívají ICT? Co si myslí o využívání ICT ve výuce? A co jejich názory mohou znamenat pro e-learning? Odpovědím na tyto otázky se bude věnovat příspěvek, který vychází z vlastních výzkumů autora i ze sekundární analýzy dat realizovaných (mezinárodních) výzkumů.
In English
Information and communication technologies have become an integral part of education. To support the integration of ICT into teaching - at all school levels - in recent years has made quite a lot of effort and considerable resources. But what do we know about our pupils and students? What do students think about the use of ICT in learning? And what about their views may mean for e-learning? Answers to these questions will focus on the lecture that is based on the authors own research and from secondary data analysis of realized (international) research.