ZOUNEK, Jiří. Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu (Students perceptions of ICT as an important factor for the development of e-learning). In ICT ve vzdělávání, Olomouc, 7.-8. listopad 2012. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vnímání ICT žáky a studenty jako důležitý faktor pro rozvoj e-learningu
Name (in English) Students perceptions of ICT as an important factor for the development of e-learning
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ICT ve vzdělávání, Olomouc, 7.-8. listopad 2012, 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00062003
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti; osobní učební prostředí
Keywords in English higher education; e-learning;research; study; student; personal learning environment
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 7/4/2013 19:38.
Abstract
Informační a komunikační technologie se staly nedílnou součástí vzdělávání. Na podporu začlenění ICT do výuky (na všech stupních škol) bylo v posledních letech vynaloženo nemalé úsilí a poměrně značné prostředky (vybavení škol, vzdělávání učitelů, vývoj digitálních učebních materiálů apod.). Co ale víme o našich žácích a studentech? Jak využívají ICT? Co si myslí o využívání ICT ve výuce? A co jejich názory mohou znamenat pro e-learning? Odpovědím na tyto otázky se bude věnovat příspěvek, který vychází z vlastních výzkumů autora i ze sekundární analýzy dat realizovaných (mezinárodních) výzkumů.
Abstract (in English)
Information and communication technologies have become an integral part of education. To support the integration of ICT into teaching - at all school levels - in recent years has made quite a lot of effort and considerable resources. But what do we know about our pupils and students? What do students think about the use of ICT in learning? And what about their views may mean for e-learning? Answers to these questions will focus on the lecture that is based on the authors own research and from secondary data analysis of realized (international) research.
PrintDisplayed: 25/5/2024 10:44