KUNC, Josef, Bohumil FRANTÁL and Petr TONEV. POPULATION RETAIL GRAVITY MODEL IN BRNO HINTERLANDS (Population Retail Gravity Model In Brno Hinterlands). In Svobodova, H. PROCEEDINGS OF THE 19TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GEOGRAPHY AND GEOINFORMATICS: CHALLENGE FOR PRACTISE AND EDUCATION. BRNO: MASARYKOVA UNIV, 2012, p. 89-96. ISBN 978-80-210-5799-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name POPULATION RETAIL GRAVITY MODEL IN BRNO HINTERLANDS
Name in Czech Maloobchodní spád obyvatel v zázemí Brna
Authors KUNC, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bohumil FRANTÁL (203 Czech Republic) and Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition BRNO, PROCEEDINGS OF THE 19TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GEOGRAPHY AND GEOINFORMATICS: CHALLENGE FOR PRACTISE AND EDUCATION, p. 89-96, 8 pp. 2012.
Publisher MASARYKOVA UNIV
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/12:00065786
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5799-9
UT WoS 000324279700011
Keywords (in Czech) dojížďka za malobchodem; nákupní spád; brněnská aglomerace
Keywords in English commuting for retail shopping; retail gravity model; Brno agglomeration
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Bohumil Frantál, Ph.D., učo 8688. Changed: 25/4/2014 12:51.
Abstract
Commuting to acquire services, or, more specifically, retail services, represents, along with commuting to work and schools, a significant region-forming segment that participates in shaping a functional city system. The following article is a part of a large research work that was performed during 2010. The model area was delineated by the municipalities of the Brno-venkov district, or, more specifically, a 30-minute commuting distance by individual car transportation when overlapping into other districts. The survey attempted to depict the gravity profile of the Brno agglomeration's inhabitants in daily and non-daily shoppings, establishment of secondary commuting centers, popularity of shopping centers at the edge of the city and other aspects.
Abstract (in Czech)
Dojížďka za službami a konkrétněji za maloobchodem představuje spolu s dojížďkou do zaměstnání a škol významný regiotvorný segment, jenž podílí se na formování funkčního městského systému. Předložený příspěvek představuje část rozsáhlého výzkumu, který proběhl v průběhu roku 2010. Modelové území bylo vymezeno obcemi okresu Brno-venkov, resp. 30 minutovou dojížďkovou vzdáleností individuální automobilovou dopravou v případě přesahu do jiných okresů. Cílem šetření bylo mj. zjistit spádovou profilaci obyvatel brněnské aglomerace v denních a nedenních nákupech, utváření sekundárních center dojížďky, oblibu nákupních center na okraji města a další aspekty.
Links
IAA301670901, research and development projectName: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions
PrintDisplayed: 1/5/2024 18:12