Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1074575, author = {Slavík, Jan and Janík, Tomáš and Najvar, Petr and Píšová, Michaela}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-3-367}, keywords = {practice; theory; teacher education; reflection; instruction; supervision}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Mezi praxí a teorií v učitelském vzdělávání: na okraj českého překladu knihy F. A. J. Korthagena et al.}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Mezi_Praxi_Slaviketal.pdf}, volume = {22}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1074575 AU - Slavík, Jan - Janík, Tomáš - Najvar, Petr - Píšová, Michaela PY - 2012 TI - Mezi praxí a teorií v učitelském vzdělávání: na okraj českého překladu knihy F. A. J. Korthagena et al. JF - Pedagogická orientace VL - 22 IS - 3 SP - 367-386 EP - 367-386 SN - 12114669 KW - practice KW - theory KW - teacher education KW - reflection KW - instruction KW - supervision UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Mezi_Praxi_Slaviketal.pdf N2 - Text je koncipován jako teoretická studie vycházející v návaznosti na český překlad knihy Linking practice and theory: The pedagogy of realistic teacher education od F. A. J. Korthagena et al. Výklad je ve studii rozvržen do dvou částí. V první části jsou představeny vůdčí (programové) myšlenky Korthagenovy koncepce; text je převážně popisný, nemá ambici kritické analýzy. O to jde v druhé části studie, kde se autoři vracejí k vybraným myšlenkám Korthagenovy koncepce, rozebírají je a podrobují je diskusi v širším kontextu novějších domácích i zahraničních přístupů a poznatků. Zaměřují se na tři související problémové okruhy: (1) Povaha vztahu teorie a praxe – nedocenění teorie s velkým T? (2) Význam reflexe v učitelově profesním rozvoji – vyprázdněnost s ohledem na učivo? (3) Podpora profesního učení – redukované pojetí supervize? V závěru studie je otevřena otázka, jak prezentovanou koncepci využít v kontextu učitelského vzdělávání v České republice. ER -
SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR and Michaela PÍŠOVÁ. Mezi praxí a teorií v učitelském vzdělávání: na okraj českého překladu knihy F. A. J. Korthagena et al. (Between practice and theory in teacher education: notes on the Czech translation of Korthagen et al.’s book). \textit{Pedagogická orientace}. 2012, vol.~22, No~3, p.~367-386. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-3-367.
|