VONDRÁČKOVÁ, Petra and David ŠMAHEL. Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation to Internet Use. Adiktologie. ČR: Sdružení SCAN, 2012, vol. 12, No 1, p. 56-66. ISSN 1213-3841.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation to Internet Use
Name in Czech Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů
Authors VONDRÁČKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and David ŠMAHEL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Adiktologie, ČR, Sdružení SCAN, 2012, 1213-3841.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00057850
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) INTERNET – MMORPG – ONLINE HRY – ZÁVISLOST NA INTERNETU – ONLINE ZÁVISLOST
Keywords in English INTERNET – MMORPG – ONLINE GAMES – INTERNET ADDICTION – ONLINE ADDICTION
Changed by Changed by: Mgr. Petra Vondráčková, Ph.D., učo 346488. Changed: 27/11/2012 13:55.
Abstract
OBJECTIVES: To describe the motives for playing online. games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured interviews focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.
Abstract (in Czech)
CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15–33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem“ a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení.
Links
GAP407/12/1831, research and development projectName: Faktory excesivního online hraní a jejich vývoj v čase (Acronym: RFEOG)
Investor: Czech Science Foundation, Revealing Factors of Excessive Online Gaming and its Development over Time
PrintDisplayed: 24/7/2024 11:22