J 2012

Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation to Internet Use

VONDRÁČKOVÁ, Petra and David ŠMAHEL

Basic information

Original name

Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation to Internet Use

Name in Czech

Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů

Authors

VONDRÁČKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and David ŠMAHEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Adiktologie, ČR, Sdružení SCAN, 2012, 1213-3841

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/12:00057850

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

INTERNET – MMORPG – ONLINE HRY – ZÁVISLOST NA INTERNETU – ONLINE ZÁVISLOST

Keywords in English

INTERNET – MMORPG – ONLINE GAMES – INTERNET ADDICTION – ONLINE ADDICTION
Změněno: 27/11/2012 13:55, Mgr. Petra Vondráčková, Ph.D.

Abstract

V originále

OBJECTIVES: To describe the motives for playing online. games (MMORPG) in players whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet, the reasons which lead the players to reduce their playing, and how such a reduction takes place. DESIGN: Qualitative study. METHOD: Content analysis of semi-structured interviews focused on the motivation for and the development of online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of online games (4 women and 12 men) aged 15 to 33 years whose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet. RESULTS: The motives for online gaming reported by the players included escapism, self-realisation, socialisation, and coping with boredom. The motivation for online playing changed dynamically with time. The motives for the reduction of online playing reported by participants included their realising that they have been absorbed by the game, health problems, impulses from their environment, and impulses from the game. Strategies that the players chose to reduce online gaming were divided into two basic groups: a gradual reduction with replacement by another online application with a “safer profile” and uninstalling the game from the user’s computer. CONCLUSION: The results of motivation for online playing confirm the findings of foreign studies and expand the category with the completely new motive of playing online games for professional growth. This study also maps out new reasons for limiting online gaming and how such reductions occurred.

In Czech

CÍLE: Popsat motivy ke hraní online her (tzv. MMORPG) u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. DESIGN: Kvalitativní studie. METODA: Obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. SOUBOR: Šestnáct hráčů online her vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15–33 let. VÝSLEDKY: Motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace, kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění Motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls ze hry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní, lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s „bezpečnějším profilem“ a odinstalování hry ze svého počítače. ZÁVĚR: Výsledky motivace pro hraní potvrzují závěry zahraničních studií na toto téma a tuto kategorii rozšiřují o zcela nový submotiv hraní online her za účelem profesionálního růstu a možnosti se tímto či podobným tématem v budoucnu živit. Tato studie navíc nově mapuje důvody pro omezení online her a způsob jeho omezení.

Links

GAP407/12/1831, research and development project
Name: Faktory excesivního online hraní a jejich vývoj v čase (Acronym: RFEOG)
Investor: Czech Science Foundation, Revealing Factors of Excessive Online Gaming and its Development over Time