Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1075423, author = {Pospěch, Pavel}, address = {Červený Kostelec, Brno}, booktitle = {Třetí město}, edition = {1}, keywords = {shopping centre;family;family values;privatised space;home}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Červený Kostelec, Brno}, isbn = {978-80-7465-015-4}, pages = {133-154}, publisher = {Nakladatelství Pavel Mervart}, title = {Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 1075423 AU - Pospěch, Pavel PY - 2011 TI - Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru VL - Neuveden PB - Nakladatelství Pavel Mervart CY - Červený Kostelec, Brno SN - 9788074650154 KW - shopping centre;family;family values;privatised space;home N2 - Článek předkládá analýzu pojmů „rodinného nakupování“ a „rodinné atmosféry“, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzy propagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze „rodinného“ ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty. Důraz na prosazení těchto hodnot do prostoru nákupních center vytváří rozdíl oproti tradičnímu veřejnému prostoru center měst. Za využití různých prostředků dohledu, regulace jednání a sociální kontroly, tak vzniká nový městský prostor, který je v některých svých vlastnostech bližší sféře domova, než sféře veřejné. Důraz na rodinné hodnoty tak propůjčuje specifický význam pojmu privatizovaný prostor: jde o městský prostor na pomozí domova a města. ER -
POSPĚCH, Pavel. Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru (Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres). In \textit{Třetí město}. 1st ed. Červený Kostelec, Brno: Nakladatelství Pavel Mervart, 2011, p.~133-154. ISBN~978-80-7465-015-4.
|