Informační systém MU
MACEK, Jakub. The "Media Ensemble": on construction of media experience in everyday life. Online. In Cyberspace 12: 10th International Conference. 2012, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The "Media Ensemble": on construction of media experience in everyday life
Autoři MACEK, Jakub
Vydání Cyberspace 12: 10th International Conference, 2012.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Conference slides (posted on Academia.edu)
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky etnografie nových média; mediální publika; mediální celek; studia nových médií; mediální studia
Klíčová slova anglicky new media ethnography; media audiences; media ensemble; new media studies; media studies
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D., učo 14931. Změněno: 19. 10. 2020 11:00.
Anotace
How do people construct the set of media technologies they use in everyday life? Such question seemed to have rather obvious answer in days of "television home". However, a domestication of a variety of new media technologies has changed the "simplicity" of the answer. The multiplicity of media artifacts reveals the fact that people construct a "media ensemble" - a more or less reflexively created, changeable and negotiated structure of media artifacts and communication channels that fulfill their needs and which reflects the moral economy of the family. The presentation introduces the concept "media ensemble" based on Giddens' structuration theory and Silverstone's notion of domestication. The concept and its analytical usefulness is illustrated on data collected in ethnographic research.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaVNázev: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
Zobrazeno: 23. 4. 2024 19:10