Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1077791, author = {Švandová, Kateřina and Kubiatko, Milan}, article_number = {2}, keywords = {chemistry; questionnaire; attitudes; grammar school students}, language = {cze}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in Educatione}, title = {Faktory ovlivňující postoje studentů gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie}, volume = {3}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1077791 AU - Švandová, Kateřina - Kubiatko, Milan PY - 2012 TI - Faktory ovlivňující postoje studentů gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie JF - Scientia in Educatione VL - 3 IS - 2 SP - 65-78 EP - 65-78 SN - 18047106 KW - chemistry KW - questionnaire KW - attitudes KW - grammar school students N2 - Předkládaná studie je zaměřena na výzkum postojů studentů českých gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie. Klade si za cíl zjistit zejména rozdíl v postojích z hlediska pohlaví, navštěvovaného ročníku a oblíbeného předmětu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s pětistupňovými škálovanými položkami Likertova typu, který byl administrován 552 studentům čtyř českých gymnázií. Pomocí faktorové analýzy byly položky rozděleny do čtyř kategorií: 1. Významnost chemie, 2. Oblíbenost a náročnost chemie, 3. Chemické pomůcky a laboratorní experimenty, 4. Zájem o chemii. Celkové skóre postojové části indikovalo neutrální postoj studentů k vyučovacímu předmětu chemie. Mezi chlapci a dívkami byl rozdíl ve skóre ve prospěch chlapců, s pozitivním postojem, a to v porovnání s dívkami, které již chemii vnímají neutrálně. Studenti prvního ročníku vnímají chemii neutrálně, s narůstajícím věkem studentů je patrný pokles, kdy se postoje k chemii stávají negativními, a to jak u studentů druhého, tak i třetího ročníku. V závěru jsou navrženy možnosti dalšího směřování výzkumu v této oblasti. ER -
ŠVANDOVÁ, Kateřina a Milan KUBIATKO. Faktory ovlivňující postoje studentů gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie. \textit{Scientia in Educatione}. roč.~3, č.~2, s.~65-78. ISSN~1804-7106. 2012.
|