Detailed Information on Publication Record
2012
Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími
FOLTOVÁ, Lucie and Roman HYTYCHBasic information
Original name
Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími
Name (in English)
„Playing Postman“ Game as an Example of Therapeutic Intervention in the Group Psychotherapy Setting with Adolescents
Authors
FOLTOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Psychoterapie, Brno, FSS MU, 2012, 1802-3983
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/12:00057912
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
terapeutické intervence, skupinová psychoterapie, poruchy chování, adolescenti, zpětná vazba
Keywords in English
therapeutic interventions; group psychotherapy; conduct disorder; adolescents; feedback
Tags
Reviewed
Změněno: 11/12/2012 14:21, PhDr. Roman Hytych, Ph.D.
V originále
Cílem našeho příspěvku je přiblížit možnosti psychoterapeutické skupinové práce s populací adolescentů. Teoretická část se věnuje relevantním charakteristikám období dospívání a současně se zabývá vhodností využití skupinových terapeutických intervencí a jejich specifiky v rámci práce s touto populací. Následuje popis konkrétní intervence ověřené v praxi, zaměřené na nácvik poskytování zpětné vazby, která však rozvíjí i další psychosociální kompetence. V závěru práce je popsáno další využití této techniky, její limity i možná rizika.
In English
The aim of our paper is to outline possibilities of the group psychotherapy with adolescent population. In theoretical part, the paper deals with relevant characteristics of the adolescence stage along with applicability of group therapeutic interventions and specifics in the work with this population. Then it describes a particular example of intervention aimed to practise of providing feedback and developing further psychosocial skills. Conclusion deals with additional applications of this technique, its limits and potential risks.
Links
GAP407/11/0141, research and development project |
|