FOLTOVÁ, Lucie and Roman HYTYCH. Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími („Playing Postman“ Game as an Example of Therapeutic Intervention in the Group Psychotherapy Setting with Adolescents). Psychoterapie. Brno: FSS MU, 2012, vol. 6, No 3, p. 192-201. ISSN 1802-3983.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hra „Na pošťáka“ jako příklad terapeutické intervence v rámci skupinové psychoterapie s dospívajícími
Name (in English) „Playing Postman“ Game as an Example of Therapeutic Intervention in the Group Psychotherapy Setting with Adolescents
Authors FOLTOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Psychoterapie, Brno, FSS MU, 2012, 1802-3983.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00057912
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) terapeutické intervence, skupinová psychoterapie, poruchy chování, adolescenti, zpětná vazba
Keywords in English therapeutic interventions; group psychotherapy; conduct disorder; adolescents; feedback
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Roman Hytych, Ph.D., učo 8818. Changed: 11/12/2012 14:21.
Abstract
Cílem našeho příspěvku je přiblížit možnosti psychoterapeutické skupinové práce s populací adolescentů. Teoretická část se věnuje relevantním charakteristikám období dospívání a současně se zabývá vhodností využití skupinových terapeutických intervencí a jejich specifiky v rámci práce s touto populací. Následuje popis konkrétní intervence ověřené v praxi, zaměřené na nácvik poskytování zpětné vazby, která však rozvíjí i další psychosociální kompetence. V závěru práce je popsáno další využití této techniky, její limity i možná rizika.
Abstract (in English)
The aim of our paper is to outline possibilities of the group psychotherapy with adolescent population. In theoretical part, the paper deals with relevant characteristics of the adolescence stage along with applicability of group therapeutic interventions and specifics in the work with this population. Then it describes a particular example of intervention aimed to practise of providing feedback and developing further psychosocial skills. Conclusion deals with additional applications of this technique, its limits and potential risks.
Links
GAP407/11/0141, research and development projectName: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Czech Science Foundation, Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration
PrintDisplayed: 23/5/2024 23:03