Detailed Information on Publication Record
2012
Study supports with internal intelligenec directly connected to externam systems
HRBÁČEK, JiříBasic information
Original name
Study supports with internal intelligenec directly connected to externam systems
Name in Czech
Studijní opory s vnitřní inteligencí přímo propojené s externími systémy
Authors
HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Proceedings of Electronic Devices and Systems EDS 2012, p. 90-95, 6 pp. 2012
Publisher
Vysoké učení technické v Brně, Antonínská 548/1
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062333
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-214-4539-0
Keywords in English
distance study support;internal intelligence;external system;MyIMLE
Tags
Reviewed
Změněno: 12/4/2013 16:11, Dana Nesnídalová
V originále
From old times people have been trying to find ways that would lead to more effective teaching. Hand in hand with this effort, there also went study and teaching supports development. Completely new possibilities in creation of study supports have been brought by the contemporary information technology which allows implementing a brand new dimension into the study supports – the internal intelligence and the direct implementation of external systems. For some time, I have been researching the possibilities of creation of study supports and developing a system that allows a direct connection of an external system with a study support. This paper describes some results of research carried out so far to confirm efeltivitu use of such systems. Lead to the creation of entirely new types of study supports allowing what date did not allow normal learning support. They show their advantages in technical oporec particular, but also in non-technical, where they can positively affect motivation to study.
In Czech
Od nepaměti se lidé snažili hledat cesty, které by vedly k zefektivnění výuky. Ruku v ruce s tím se také vyvíjely i studijní a výukové opory. Zcela nové možnosti do tvorby studijních opor přinesly současné informační technologie. Ty umožňují implementovat do studijních opor zcela nové dimenze – vnitřní inteligenci a přímou implementaci externích systémů. Již delší dobu se zabývám zkoumáním možností tvorby takovýchto distančních studijních opor i vývojem systému, který umožňuje přímé propojení externího systému s oporou. Článek popisuje některé výsledky dosud prováděných výzkumů, které potvrzují efektivitu využití takovýchto systémů. Vedou k vytváření zcela nových typů studijních opor umožňujících to, co doposud běžné studijní opory neumožňovaly. Ukazují na jejich výhodnost především v technických oborech, ale také v netechnických, kde mohou velmi pozitivně působit na motivaci ke studiu.