D 2012

Studijní a výukové opory s vnitřní inteligencí

HRBÁČEK, Jiří, Jiří STRACH and Martin KUČERA

Basic information

Original name

Studijní a výukové opory s vnitřní inteligencí

Name (in English)

Study and teaching support with internal intelligence

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří STRACH (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, p. 53-55, 3 pp. 2012

Publisher

Nakladatelství Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062334

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7435-175-4

ISSN

Keywords in English

Study support with internal intelligence;dynamic learning support connected to external systems

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2013 10:02, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Již delší dobu se zabýváme výzkumem možností tvorby a vývojem základních částí studijních opor s vnitřní inteligencí, ke kterým jsou přímo připojeny externí systémy. Poslední tři kvalaitativní výzkumná šetření, která proběhla v posledníct dvou letech byla zaměřena na vliv externích systémů připojených přímo k Flash animacím na motivaci žáků s tudentů ke studiu a procvičování látky. Výzkum byl prováděn na základní škole a s žáky s LM retardací. Výzkumná šetření prokázala, že uvedené systémy přináší mnoho pozitivního s ohledem na názornost výuky i pozitivně působí na motivaci studentů ke studiu. Podle požadavků pedagoga mohou znemožnit studentovi vynechat, nebo neprovést kompletně a správně praktické činnosti spojené se studiem, což pozitivně přispívá k efektivitě studia.

In English

It has long been engaged in research into the creation and development of basic study supports parts of inner intelligence, which are directly connected to external systems. The last three kvalaitativní research investigation, which took place in posledníct two years focused on the influence of external devices connected directly to the Flash animation on the motivation of pupils with tudentů to study and practice materials. The research was conducted at a primary school as pupils with LM retardation. Research investigations have shown that these systems bring many positive changes with regard to the clarity of teaching and positive effect on students' motivation to study. As required by the teacher can prevent students skip or not to perform properly and completely practical activities associated with the study, which positively contributes to the efficiency study.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

MVVTP2012--text_Hrbacek.doc
Request the author's version of the file