Detailed Information on Publication Record
2012
Studijní a výukové opory s vnitřní inteligencí
HRBÁČEK, Jiří, Jiří STRACH and Martin KUČERABasic information
Original name
Studijní a výukové opory s vnitřní inteligencí
Name (in English)
Study and teaching support with internal intelligence
Authors
HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří STRACH (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, p. 53-55, 3 pp. 2012
Publisher
Nakladatelství Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062334
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7435-175-4
ISSN
Keywords in English
Study support with internal intelligence;dynamic learning support connected to external systems
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2013 10:02, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Již delší dobu se zabýváme výzkumem možností tvorby a vývojem základních částí studijních opor s vnitřní inteligencí, ke kterým jsou přímo připojeny externí systémy. Poslední tři kvalaitativní výzkumná šetření, která proběhla v posledníct dvou letech byla zaměřena na vliv externích systémů připojených přímo k Flash animacím na motivaci žáků s tudentů ke studiu a procvičování látky. Výzkum byl prováděn na základní škole a s žáky s LM retardací. Výzkumná šetření prokázala, že uvedené systémy přináší mnoho pozitivního s ohledem na názornost výuky i pozitivně působí na motivaci studentů ke studiu. Podle požadavků pedagoga mohou znemožnit studentovi vynechat, nebo neprovést kompletně a správně praktické činnosti spojené se studiem, což pozitivně přispívá k efektivitě studia.
In English
It has long been engaged in research into the creation and development of basic study supports parts of inner intelligence, which are directly connected to external systems. The last three kvalaitativní research investigation, which took place in posledníct two years focused on the influence of external devices connected directly to the Flash animation on the motivation of pupils with tudentů to study and practice materials. The research was conducted at a primary school as pupils with LM retardation. Research investigations have shown that these systems bring many positive changes with regard to the clarity of teaching and positive effect on students' motivation to study. As required by the teacher can prevent students skip or not to perform properly and completely practical activities associated with the study, which positively contributes to the efficiency study.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|