D 2012

Výuka programování robotů na 1. stupni ZŠ

HRBÁČEK, Jiří and Dana TUNKROVÁ

Basic information

Original name

Výuka programování robotů na 1. stupni ZŠ

Name (in English)

Teaching the first programming robots primary school

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana TUNKROVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Nové technologie ve výuce, p. 1-3, 3 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062338

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5942-9

Keywords in English

robotics;primary schools;programming robots

Tags

Reviewed
Změněno: 22/1/2013 17:40, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Roboti a robotika patří v současné době k technologiím, do kterých jsou implementovány nejnovější technologie. Jejich výuka je tedy velmi důležitá a pro děti atraktivní a zajímavá. Zda a jak je možné se těmito technologiemi zabývat již na prvním stupni základní školy jsme zkoumali ve spolupráci s paní učitelkou Mgr. Danou Tunkrovou a jejími žáky třetí a čtvrté třídy základní školy v Osové Bitýšce. Výzkum potvrdil, že je vhodné a možné započít s výukou programování a práce s roboty již na prvním stupni základní školy. Výuka je pro děti zajímavá a má pozitivní vliv na kreativní využití IT technologií těmito dětmi.

In English

Robots and Robotics is currently one of the technologies which are implemented in the latest technology. Their training is very important and attractive for children and interesting. Research has been carried out whether and how these technologies can be addressed already at primary school in collaboration with Mrs. Dana Tunkrova and her grade of primary school in Veverská Bitýška. Research has proven that it is appropriate and possible to begin teaching programming and work with robots already in primary school. Teaching is interesting for children and has a positive influence on the creative use of IT technology these children.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached