Detailed Information on Publication Record
2012
Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů
HRBÁČEK, JiříBasic information
Original name
Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů
Name (in English)
New technologies not only in the teaching of technical subjects
Authors
HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Nové technologie ve výuce, p. 1-8, 8 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062339
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5942-9
Keywords in English
robotics;primary schools;programming robots
Tags
Reviewed
Změněno: 22/1/2013 17:38, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Možná by bylo přesnější vyjádření, kdyby za slovem „Nové“ byl otazník. Současný svět, škola, výuka, výukové i studijní opory se stále rychleji mění. Věda, technika i IT technologie do všech těchto oblastí zasahují. Některé technologie z výuky mizí a jsou nahrazovány novými. Naše výzkumy ukazují, že je vhodné některé z technologií, dnes již nepoužívaných, do výuky vrátit. Některé bezezměny, jiné přizpůsobené současným potřebám. Jejich návrat by mohl pomoci řešit problémy, které současná doba přinesla. Příspěvek si klade za cíl na tuto problematiku pohlédnout možná trochu z jiného úhlu. Přiblížit některé výsledky prováděného výzkumu, který potvrdil, že výukové technologie, jako například "tabule a křída", modely, reálné systémy a pokusy jsou ve výuce často efektivnější, než špičkové simulace, animace, prezentace či videonahrávky.
In English
Perhaps it would be more accurate terms, if the word "New" was a question mark. The contemporary world, school, education, teaching and learning support is changing faster and faster. Science, technology and IT technology in all these areas involved. Some technologies of teaching disappear and are replaced by new ones. Our research has shown that it is appropriate to some of the technology, is superseded in return instruction. Some bezezměny, others adapted to modern needs. Their return could help solve the problems that brought the present time. The paper aims to look at this issue maybe a slightly different angle. Approach some of the results of the research, which confirmed that educational technologies, such as "blackboard and chalk", models, real systems and experiments in education are often more effective than high-end simulation, animation, presentations and videos.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|