D 2012

Flash aplikace komunikující s LMS MOODLE

HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Flash aplikace komunikující s LMS MOODLE

Name (in English)

Flash application communicates with the LMS MOODLE

Edition

Brno, Nové technologie ve výuce, p. 1-8, 8 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5942-9

Keywords in English

robotics;primary schools;programming robots

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2013 10:11, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

To, že se ve vývojovém prostředí Adobe Flash dají vytvářet kvalitní výukové materiály od animací až po výukové programy, není žádnou novinkou. Studijní materiály musíme samozřejmě někde zpřístupnit studentům, k čemuž je velmi hojně využíván LMS Moodle, který je uživatelsky přívětivý a i méně technicky zdatní pedagogové jsou schopni v něm vytvářet kurzy pro svoje studenty. Nicméně LMS Moodle na vše sám nestačí a někdy je nutné pro tvorbu specifických studijních materiálů sáhnout po něčem jiném – například po Adobe Flash. Naštěstí je možné aplikace vytvořené v Adobe Flash vložit do LMS Moodle a docílit i toho, že Flash aplikace a LMS Moodle spolu budou komunikovat. Tento příspěvek si klade za cíl poskytnout návod, jak je možné této vzájemné komunikace docílit.

In English

The fact that in Adobe Flash can create high-quality educational materials from animations to tutorials, is not new. Study materials we obviously somewhere to make students, which is very widely used LMS Moodle, which is user friendly and even less technically savvy educators are able to create it in courses for their students. However, LMS Moodle itself is not enough for everything, and sometimes it is necessary for the formation of specific learning materials to reach for something else - for example, Adobe Flash. Fortunately, applications created with Adobe Flash embed into Moodle LMS and achieve that and that Flash applications and LMS Moodle will communicate. This paper aims to provide guidance on how to achieve this mutual communication.

Files attached