B 2012

Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti

HELUS, Zdeněk, Hana LUKÁŠOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Karel RÝDL, Vladimíra SPILKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti

Name (in English)

Changes in the Conception of Education and School Evaluation - Philosophical Foundations and Educational Context

Authors

HELUS, Zdeněk (203 Czech Republic), Hana LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel RÝDL (203 Czech Republic), Vladimíra SPILKOVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš ZDRAŽIL (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, 230 pp. 2012

Publisher

Asociace waldorfských škol ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062360

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-905222-0-6

Keywords (in Czech)

koncepce vzdělávání; pedagogika obratu; osobnostní rozvoj; kvalita života dětí; zdravá škola; školní hodnocení

Keywords in English

conception of education; pedagogy of upheaval; personality growth; quality of childrens life; healthy school; school evaluation

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2013 15:18, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

V originále

Těžiště publikace spočívá v hledání odpovědí na otázku "Jaký model vzdělávání a školního hodnocení budeme do budoucna preferovat". Autoři předkládají varianty odpovědí z hlediska různých úhlů pohledu a paradigmat.

In English

The focus of the publication is to answer the question "What model of education and school evaluation will we prefer in the future". The authors present the answers in terms of different perspectives and paradigma.