Detailed Information on Publication Record
2012
Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti
HELUS, Zdeněk, Hana LUKÁŠOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Karel RÝDL, Vladimíra SPILKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti
Name (in English)
Changes in the Conception of Education and School Evaluation - Philosophical Foundations and Educational Context
Authors
HELUS, Zdeněk (203 Czech Republic), Hana LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel RÝDL (203 Czech Republic), Vladimíra SPILKOVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš ZDRAŽIL (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, 230 pp. 2012
Publisher
Asociace waldorfských škol ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062360
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-905222-0-6
Keywords (in Czech)
koncepce vzdělávání; pedagogika obratu; osobnostní rozvoj; kvalita života dětí; zdravá škola; školní hodnocení
Keywords in English
conception of education; pedagogy of upheaval; personality growth; quality of childrens life; healthy school; school evaluation
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2013 15:18, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Těžiště publikace spočívá v hledání odpovědí na otázku "Jaký model vzdělávání a školního hodnocení budeme do budoucna preferovat". Autoři předkládají varianty odpovědí z hlediska různých úhlů pohledu a paradigmat.
In English
The focus of the publication is to answer the question "What model of education and school evaluation will we prefer in the future". The authors present the answers in terms of different perspectives and paradigma.