HELUS, Zdeněk, Hana LUKÁŠOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Karel RÝDL, Vladimíra SPILKOVÁ and Tomáš ZDRAŽIL. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti (Changes in the Conception of Education and School Evaluation - Philosophical Foundations and Educational Context). 1st ed. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2012, 230 pp. ISBN 978-80-905222-0-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti
Name (in English) Changes in the Conception of Education and School Evaluation - Philosophical Foundations and Educational Context
Authors HELUS, Zdeněk (203 Czech Republic), Hana LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel RÝDL (203 Czech Republic), Vladimíra SPILKOVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš ZDRAŽIL (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Praha, 230 pp. 2012.
Publisher Asociace waldorfských škol ČR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00062360
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-905222-0-6
Keywords (in Czech) koncepce vzdělávání; pedagogika obratu; osobnostní rozvoj; kvalita života dětí; zdravá škola; školní hodnocení
Keywords in English conception of education; pedagogy of upheaval; personality growth; quality of childrens life; healthy school; school evaluation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 27/3/2013 15:18.
Abstract
Těžiště publikace spočívá v hledání odpovědí na otázku "Jaký model vzdělávání a školního hodnocení budeme do budoucna preferovat". Autoři předkládají varianty odpovědí z hlediska různých úhlů pohledu a paradigmat.
Abstract (in English)
The focus of the publication is to answer the question "What model of education and school evaluation will we prefer in the future". The authors present the answers in terms of different perspectives and paradigma.
PrintDisplayed: 21/5/2024 02:51