J 2012

Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Jiří ŠIBOR

Basic information

Original name

Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training

Name in Czech

Implementace Inquiry-based Science Educationdo přípravy přírodovědných učitelů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří ŠIBOR (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Journal of Educational and Instructional Studies in The World, Ankara, Turkey, Gazi University, 2012, 2146-7463

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062440

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

IBSE; experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů

Keywords in English

IBSE; experiments; motivation; science teachers’ training

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/2/2013 20:23, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. The core of IBSE is formed by students' experimental activities especially simple experiments. Study presents research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers' training. Research is carried out in the framework of the European project "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).

In Czech

Badatelské přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za významnou inovaci přírodovědného vzdělávání. Jádro IBSE tvoří experimentální žákovské aktivity, speciálně jednoduché experimenty. Studie prezentuje výsledky výzkumu implementace IBSE do přípravy přírodovědných učitelů. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation

Files attached

164_IMPLEMENTATION_OF_INQUIRY-BASED_SCIENCE_EDUCATION_IN_SCIENCE_TEACHER_TRAINING-Trna_CZ.pdf
Request the author's version of the file