Detailed Information on Publication Record
2012
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Jiří ŠIBORBasic information
Original name
Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Name in Czech
Implementace Inquiry-based Science Educationdo přípravy přírodovědných učitelů
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří ŠIBOR (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Journal of Educational and Instructional Studies in The World, Ankara, Turkey, Gazi University, 2012, 2146-7463
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062440
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
IBSE; experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů
Keywords in English
IBSE; experiments; motivation; science teachers’ training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/2/2013 20:23, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. The core of IBSE is formed by students' experimental activities especially simple experiments. Study presents research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers' training. Research is carried out in the framework of the European project "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).
In Czech
Badatelské přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za významnou inovaci přírodovědného vzdělávání. Jádro IBSE tvoří experimentální žákovské aktivity, speciálně jednoduché experimenty. Studie prezentuje výsledky výzkumu implementace IBSE do přípravy přírodovědných učitelů. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu "Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science" (PROFILES, 7FP).
Links
266589, interní kód MU |
|