D 2012

Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts

Name in Czech

Další vzdělávání jako příležitost pro zajišťování kvality cizojazyčné výuky

Name (in English)

Continuing Education as an Opportunity of Quality Assurance in Foreign Language Teaching

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Sankt Petersburg, Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext/ Current Trends in the Concepts and Strategies of Lifelong Learning, p. 96-100, 5 pp. 2012

Publisher

SPB APPO

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062447

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-5-7434-0614-2

Keywords (in Czech)

celoživotní učení; další vzdělávání; učitel cizích jazyků; explorativní analýza

Keywords in English

lifelong learning; continuing education; foreign language teacher; explorative analysis
Změněno: 15/2/2013 11:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Lebenslanges Lernen, als ein facettenreiches Konzept, schließt auch die Fortbildung in diversen Fachgebieten und Berufen mit ein, darunter auch im Lehrerberuf. Im Beitrag werden die Ergebnisse einer explorativen Analyse vorgestellt, die den aktuellen und gleichzeitig wenig zufriedenstellenden Ist-Stand der Fortbildung von Fremdsprachenlehrenden in der Tschechischen Republik darstellt, die als ein Instrument zur Qualitätssicherung des fremdsprachlichen Unterrichts betrachtet wird.

In Czech

Celoživotní učení jako multidimenzionální koncept zahrnuje i oblast dalšího vzdělávání v různých oborech lidské činnosti, k nimž patří i učitelské povolání. V příspěvku jsou představeny výsledky explorativní analýzy, které poukazují na neuspokojivý aktuální stav v oblasti dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice, které je vnímáno jako jeden z důležitých nástrojů pro udržování kvality výuky cizích jazyků.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education