JANÍKOVÁ, Věra. Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts (Continuing Education as an Opportunity of Quality Assurance in Foreign Language Teaching). In N.V. Bogatenkova. Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext/ Current Trends in the Concepts and Strategies of Lifelong Learning. 1st ed. Sankt Petersburg: SPB APPO, 2012, p. 96-100. ISBN 978-5-7434-0614-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts
Name in Czech Další vzdělávání jako příležitost pro zajišťování kvality cizojazyčné výuky
Name (in English) Continuing Education as an Opportunity of Quality Assurance in Foreign Language Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Sankt Petersburg, Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext/ Current Trends in the Concepts and Strategies of Lifelong Learning, p. 96-100, 5 pp. 2012.
Publisher SPB APPO
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00062447
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-5-7434-0614-2
Keywords (in Czech) celoživotní učení; další vzdělávání; učitel cizích jazyků; explorativní analýza
Keywords in English lifelong learning; continuing education; foreign language teacher; explorative analysis
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 15/2/2013 11:31.
Abstract
Lebenslanges Lernen, als ein facettenreiches Konzept, schließt auch die Fortbildung in diversen Fachgebieten und Berufen mit ein, darunter auch im Lehrerberuf. Im Beitrag werden die Ergebnisse einer explorativen Analyse vorgestellt, die den aktuellen und gleichzeitig wenig zufriedenstellenden Ist-Stand der Fortbildung von Fremdsprachenlehrenden in der Tschechischen Republik darstellt, die als ein Instrument zur Qualitätssicherung des fremdsprachlichen Unterrichts betrachtet wird.
Abstract (in Czech)
Celoživotní učení jako multidimenzionální koncept zahrnuje i oblast dalšího vzdělávání v různých oborech lidské činnosti, k nimž patří i učitelské povolání. V příspěvku jsou představeny výsledky explorativní analýzy, které poukazují na neuspokojivý aktuální stav v oblasti dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice, které je vnímáno jako jeden z důležitých nástrojů pro udržování kvality výuky cizích jazyků.
Abstract (in English)
Lifelong learning as a multi-faceted approach includes training in the various disciplines and professions with one, including in the teaching profession. In the article the results of an exploratory analysis are presented, which represents the current and simultaneously unsatisfying present state of training of foreign language teachers in the Czech Republic, which is seen as a means of ensuring quality foreign language education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/6/2024 11:10