JANÍKOVÁ, Věra and Alice BRYCHOVÁ. Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien (Foreign language teaching and multilingualism policy in the Czech Republic). In SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien
Name in Czech Výuka cizích jazyků a politika mnohojazyčnosti v České republice
Name (in English) Foreign language teaching and multilingualism policy in the Czech Republic
Authors JANÍKOVÁ, Věra and Alice BRYCHOVÁ.
Edition SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE, 2012.
Other information
Original language German
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 1/3/2013 14:30.
Abstract
Eines der wichtigsten Ziele der europäischen Mehrsprachigkeitspolitik ist es, dass die Bevölkerung Kenntnisse in mindestens zwei Fremdsprachen erwirbt. Um diese Ziele zu erreichen, muss jeder Staat auch seine Fremdsprachenunterrichspolitik entsprechend ausformulieren und garantieren. Der Beitrag bietet einen kurzen Exkurs in die Geschichte des Fremdsprachenunterrichts an tschechischen Schulen sowie einen kritischen Blick auf den Ist-Stand der tschechischen Mehrsprachigkeitspolitik in Fragen des Fremdsprachenlernens.
Abstract (in Czech)
Jedním z nejdůležitějších cílů evropské politiky mnohojazyčnosti je, aby každý občan Evropské unie měl znalosti alespoň dvou cizích jazyků na různé úrovni. Aby bylo možno tohoto cíle dosáhnout, je zapotřebí, aby každý stát svou jazykovou vzdělávací politiku garantoval na odpovídající úrovni. Příspěvek nabízí krátký exkurs do historie cizojazyčného vzdělávání na českých školách a kritický pohled na současný stav české politiky v oblasti podpory mnohojazyčnosti.
Abstract (in English)
One of the main goals of the European multilingualism policy is to support the acquisition of at least two foreign languages by every European citizen. In order to achieve this goal, each country must accordingly adapt its policy of foreign language teaching. The paper provides a brief excursion into history and the actual state of foreign language teaching in Czech schools. It takes a critical look at the Czech multilingualism policy in matters of foreign language learning.
Links
GAP407/11/0321, research and development projectName: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 20/5/2024 20:17